Neuvonta ja ohjaus lapsiperheille ja nuorille


  • Ota yhteyttä neuvontaan ja ohjaukseen, jos sinulla on huolta liittyen lapseen, nuoreen tai perheeseen.
  • Puhelinpalvelussa voit keskustella asiasta ammattilaisen kanssa ja saada neuvontaa tilanteen ratkaisemiseksi tai ohjeita tarvittaviin palveluihin hakeutumisessa. 
  • Voit halutessasi jättää takaisinsoiton, jolloin soitamme sinulle takaisin viimeistään seuraavan arkipäivän aikana. 
  • Jos olet jo asiakkuudessa tai sinulla on nimetty omatyöntekijä tai vastuutyöntekijä, ota yhteyttä suoraan häneen. Yhteystietoja löydät palvelukohtaisesti sivun oikeasta reunasta.
  • Jos sinulle tai perheesi jäsenelle on aloitettu palvelutarpeen arviointi, ota yhteyttä palvelutarpeen arvioinnista vastaavaan henkilöön. 
  • Palvelu on maksuton.

Asset phone.png Puhelinpalvelu

p. 019 226 0401

Ajalla 31.5.-8.8.2021 avoinna

arkisin ma-pe klo 8-12

Kesäkauden jälkeen 9.8.2021 alkaen avoinna seuraavasti:

Arkisin ma-to 8-15 ja perjantaisin sekä arkipyhien aattoina 8-13

Asset 9.png Sähköinen asiointi

Yhteydenotto sosiaalihuoltoon tuen tarpeen arvioimiseksi 

  • Asukkaalle, kun olet huolissasi omasta perhetilanteestasi tai arjessa pärjäämisestä
  • Yhteydenotto tehdään omasta tilanteesta vahvasti tunnistautuneena pankkitunnuksin, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla
  • Ammattilaiselle, jos haluat ottaa yhteyttä asiakkaasi kanssa sosiaalihuoltoon ja asiakas voi itse tunnistautua sähköiseen asiointiin
  • Tästä linkistä pääset tekemään yhteydenoton

Huom!

Ilmoitus sosiaalihuoltoon tuen tarpeen arvioimiseksi 

  • Asukkaalle, kun olet huolissasi lapsesta, nuoresta tai perheestä ja haluat, että heidän tuen tarpeita arvioidaan sosiaalihuollossa
  • Ammattilaiselle, kun asiakas ei voi itse ottaa yhteyttä sosiaalihuoltoon omasta tilanteestaan
  • Tehdään toisesta henkilöstä ilman tunnistautumista​.
  • Voidaan tehdä tarvittaessa nimettömänä
  • Voidaan tehdä toisen henkilön suostumuksella tai ilman suostumusta (lomakkeella kysytään erikseen suostumuksesta)
  • Tästä linkistä pääset tekemään ilmoituksen sosiaalihuoltoon.

Lastensuojeluilmoitus

Kaikki sähköiset yhteydenotot ja ilmoitukset sosiaalihuoltoon käsitellään viimeistään seitsemän arkipäivän kuluessa. Kiireellisissä tilanteissa ole yhteydessä puhelimitse sosiaalipäivystykseen p. 019 226 0400. Aukioloajat arkisin ma−to 8−15 ja perjantai sekä arkipyhien aatot 8−13. Aukioloaikojen ulkopuolella Keski-Uudenmaan sosiaali- ja kriisipäivystys puh. 019 711 0721

Yhteydenotto aikuisten mielenterveys- ja päihdepalveluihin (riippuvuudet tai kriisit), lasten terapiapalveluihin ja muihin terveyspalveluihin

Asset kirje.png Sähköposti

Yleisissä asioissa voit ottaa yhteyttä sähköpostilla käyttäen Keusoten turvapostipalvelua: https://turvaposti.keusote.fi/ 

Ohje turvapostin käyttöön

  1. Klikkaa linkistä https://turvaposti.keusote.fi/ 
  2. Kirjoita oma sähköpostiosoitteesi ja ruudulla näkyvä tunniste
  3. Kirjoita vastaanottaja-kohtaan neuvonta.lapsiperheet@keusote.fi
  4. Lisää aihe ja viestisi
  5. Lähetä 

Ethän välitä arkaluonteista tietoa tai henkilötietoja sähköpostitse!


Muita lapsiperheiden palveluja, joihin voit olla suoraan yhteydessä

Päivitetty 31.5.2021 Tulosta

 
 


Sandelininkatu 1, PL 46
05800 Hyvinkää
kirjaamo@keusote.fi
Vaihde p. 019 711 0000,
ma-pe klo 8-16

Kuntayhtymän Y-tunnus: 2844969-4

 
Laskutus:

Verkko-osoite ja tunnus:
OVT tunnus: 003728449694

Operaattorin Telia/CGI tunnus:
003703575029


Verkkolaskulla näkyvä postiosoite / skannauspalvelu:
Keski-Uudenmaan sote -kuntayhtymä
003728449694
PL 299
02066 DOCUSCAN