Neuvonta ja ohjaus työikäisille


  • Ota yhteyttä neuvontaan ja ohjaukseen, jos sinulla on huolta omaan tai läheisen ihmisen elämäntilanteeseen, mielenterveyteen, päihteiden käyttöön, työhön, työelämään paluuseen, opiskeluun, asumiseen tai taloudelliseen tilanteeseen liittyvissä asioissa.
  • Puhelinpalvelussa voit keskustella asiasta ammattilaisen kanssa ja saada neuvontaa tilanteen ratkaisemiseksi tai ohjausta tarvittaviin palveluihin hakeutumisessa.
  • Voit halutessasi jättää takaisinsoiton, jolloin soitamme sinulle takaisin mahdollisimman pian tai viimeistään seuraavan arkipäivän aikana. 
  • Palvelu on maksuton.
  • Mikäli olet jo asiakkuudessa tai asiakkuuden päättymisestä on kulunut korkeintaan kuusi kuukautta, ota suoraan yhteyttä sinua viimeksi palvelleeseen työntekijään. Yhteystietoja löydät palvelukohtaisesti sivun oikeasta reunasta.
  • Olemme koonneet usein kysyttyjä kysymyksiä ja ammattilaisten laatimia vastauksia omalle sivulle. Vastaus mieltäsi askarruttavaan asiaan voi löytyä sieltä! Pääset sivulle tästä linkistä.

Asset phone.png Puhelinpalvelu

p. 019 226 0402

Arkisin ma-pe klo 8-12

Asset 9.png Sähköinen asiointi

Yhteydenotto sosiaalihuoltoon tuen tarpeen arvioimiseksi 

  • Asukkaalle, kun olet huolissasi omasta elämäntilanteestasi tai arjessa pärjäämisestä
  • Yhteydenotto tehdään itsestä ja omasta tilanteesta vahvasti tunnistautuneena pankkitunnuksin, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla
  • Ammattilaiselle, jos haluat ottaa yhteyttä asiakkaasi kanssa sosiaalihuoltoon ja asiakas voi itse tunnistautua sähköiseen asiointiin
  • Tästä linkistä pääset tekemään yhteydenoton

Huom!

Ilmoitus sosiaalihuoltoon tuen tarpeen arvioimiseksi 

  • Asukkaalle, kun olet huolissasi läheisestäsi tai muun ihmisen elämäntilanteesta ja haluat, että hänen tuen tarpeita arvioidaan sosiaalihuollossa
  • Ammattilaiselle, kun asiakas ei voi itse ottaa yhteyttä sosiaalihuoltoon omasta tilanteestaan
  • Tehdään toisesta henkilöstä ilman tunnistautumista​
  • Voidaan tehdä tarvittaessa nimettömänä
  • Voidaan tehdä toisen henkilön suostumuksella tai ilman suostumusta (lomakkeella kysytään erikseen suostumuksesta)
  • Tästä linkistä pääset tekemään ilmoituksen sosiaalihuoltoon

Lastensuojeluilmoitus

Kaikki sähköiset yhteydenotot ja ilmoitukset sosiaalihuoltoon käsitellään viimeistään seitsemän arkipäivän kuluessa. Kiireellisissä tilanteissa ole yhteydessä puhelimitse sosiaalipäivystykseen p. 019 226 0400. Aukioloajat arkisin ma−to 8−15 ja perjantai sekä arkipyhien aatot 8−13. Aukioloaikojen ulkopuolella Keski-Uudenmaan sosiaali- ja kriisipäivystys puh. 019 711 0721

Yhteydenotto aikuisten mielenterveys- ja päihdepalveluihin (riippuvuudet tai kriisit) tai muihin terveyspalveluihin

Asset kirje.png Sähköposti

Yleisissä asioissa voit ottaa yhteyttä sähköpostilla käyttäen Keusoten turvapostipalvelua: https://turvaposti.keusote.fi/ 

Ohje turvapostin käyttöön

  1. Klikkaa linkistä https://turvaposti.keusote.fi/ 
  2. Kirjoita oma sähköpostiosoitteesi ja ruudulla näkyvä tunniste
  3. Kirjoita vastaanottaja-kohtaan neuvonta.tyoikaiset@keusote.fi
  4. Lisää aihe ja viestisi
  5. Lähetä 

Ethän välitä arkaluonteista tietoa tai henkilötietoja sähköpostitse!


Päivitetty 15.6.2021 Tulosta

 
 


Sandelininkatu 1, PL 46
05800 Hyvinkää
kirjaamo@keusote.fi
Vaihde p. 019 711 0000,
ma-pe klo 8-16

Kuntayhtymän Y-tunnus: 2844969-4

 
Laskutus:

Verkko-osoite ja tunnus:
OVT tunnus: 003728449694

Operaattorin Telia/CGI tunnus:
003703575029


Verkkolaskulla näkyvä postiosoite / skannauspalvelu:
Keski-Uudenmaan sote -kuntayhtymä
003728449694
PL 299
02066 DOCUSCAN