Osto- ja myyntilaskutiimin asiakaspalvelun yhteystiedot (viestipalvelu)
p. 019 226 0950
ostolaskut@keusote.fi
asiakaslaskut@keusote.fi
Laskutusosoite
Mikäli olet tyytymätön potilasmaksuun, ohje oikaisun pyytämiseen (Pdf)
Maksukatto
Terveydenhuollon asiakasmaksujen maksukatto -ohje 2020 (Pdf)
Maksuaika
Asiakasmaksuihin voidaan harkinnanvaraisesti ja poikkeustilanteessa myöntää laskusta poikkeavaa maksuaikaa laskun saajan tai hänen asioidenhoitajansa niin pyytäessä. Maksuajan pidennyksen myöntäminen on kertaluonteinen päätös. Perintätoimet voidaan käynnistää välittömästi, mikäli sovittua maksuaikataulua ei noudateta.
Maksuaikaa on pyydettävä ennen laskun siirtymistä perintään. Maksuaikasopimuksen teon edellytyksenä on se, että asiakas on hoitanut mahdolliset aiemmat maksuaikasopimukset sovitusti. Myönnetyltä maksuajalta peritään viivästyskorkoa. Viivästyskorko laskutetaan erillisellä laskulla.
Perintä
Mikäli laskua ei ole maksettu eräpäivään mennessä se siirtyy perintään. Perintätoimisto lähettää asiakkaalle maksumuistutuksen ja hoitaa perintätoimet. Perintätoimistosta tulleiden laskujen tiedustelut perintätoimiston laskulla olevaan puhelinnumeroon.
Lääkekatto ja KELA:n matkakorvaukset
Lääkkeiden vuosiomavastuusta (lääkekatto) lisätietoja KELA:sta
KELA:n matkakorvauksista lisätietoja KELA:sta